سلام علیکم به دوستان گرامی.این متن زیر نتیجه مناظره بین یک نفر شیعه 12امامی و یک نفر شیعه 24امامی!
به درخواست این دو نفر 24امامی با اسم *دکتر*و اسم 12امامی *محب*نشون داده میشن.در ضمن در این متن بعضی از مطالب حذف شدن چون نیازی به بودنشون نبود و اضافه یودن مثل سلام . احوال پرسیدی و یا تلفنم زنگ خورد و...و نتیجه این مناظره به عهده خواننده عزیز می باشد.(به صورت متنی و پی دی اف )
التماس دعا

سلام علیکم به دوستان گرامی.این متن زیر نتیجه مناظره بین یک نفر شیعه 12امامی و یک نفر شیعه 24امامی!
به درخواست این دو نفر 24امامی با اسم *دکتر*و اسم 12امامی *محب*نشون داده میشن.در ضمن در این متن بعضی از مطالب حذف شدن چون نیازی به بودنشون نبود و اضافه یودن مثل سلام . احوال پرسیدی و یا تلفنم زنگ خورد و...و نتیجه این مناظره به عهده خواننده عزیز می باشد.
التماس دعا
دکتر
سلام خدمت شما
به خداى قهار الجبار قسم كه همتونو مثل برادر دوست داريم
ولى حالا متوجه نميشيد
و به خدا اصلا از حرفهاتون ناراحت نمى شيم
خواستى وهابى هم حساب كنيد ، اشكالى نداره
محب
توصیم به شما ...ما رو مثل اون مردمان بی سواد فرض مکنید که بخواهید با دو کلمه دوست داشتن و تبریک گفتن اسیر توهمات یک شخص بکنید -برهان و دلیل بیاورید تسلیم خواهیم شد%
دکتر
اول اینکه شما را باید تست کنم و میزان سواد شما را بسنجم ببینم وقتم را تلف نمیکنم
وعن الحارث بن المغيرة النضري، قال: (قلنا لأبي عبدالله بما يعرف صاحب هذا الأمر؟ قال: بالسكينة والوقار والعلم والوصية) [بحار الأنوار ج52/138].
محب
اولا این حدیثی که حضرت آقا آورده اید در آدرسش اشتباه است در جلد بست و پنج است نه پنجاه و دو نمی دانستم مهدیون و سالاران چت هم اشتباه می کنند!!!
حضرت آقا این حدیث باب شناخت امام معصوم اورده شده!!!
و مراد از وصیت که همان وصیت رسول ا... به امامت 12 امامه در حدیث سابق و قبلی اومده
که قضیه امامت باید این قدر واضح باشد که از عوام و بچه های بپرسید که وصیت و امامت در کیست بگن در فلانی .
این در فرضی که امامت به نصوص متواتره منحصر شده در 12 نفر و به کسی دیگه وصیت نشده
وصیت پیامبر منحصره تو 12 نفر و لذا باید این علامت هم در این 12 نفر باشه!!!ولاغیر
حالا چطور شما ادعا می کنید که آن فرد اول مهدیون است و چگونه عصمت و امامت او رو اثبات می کنید؟
دکتر
بسم الله الرحمان الرحيم
اللهم صلى على محمد و آل محمد الائمة و المهديين و سلم تسليما
بسم رب المهدى و قائم كه گردن خائنين دين را قطع خواهند كرد
خدا را شكر
باز هم جلو خدا شرمنده نشدم
باز هم اومدم آروم باشم كه شايد عاقل بشيد ، ديدم نه :
فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَّيِّنًا لَّعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَى ( طه – 44)
اشتباه شد ، اشكالى نداره ، آيا متن حديث عوض شد ؟ ( ديديد فقط دنبال بهونه هستيد ؟ ) البته عرض كنم اين از بدترين نوع كارهاست كهخودتونو جا بزنيد
من هم در باب امام معصوم سؤال كردم : حضرت مهدى با وصيت شناخته مى شوند و همه مى دانند ( بقول خودتون بچه ها ) كه وصيت كتبى هست و نه شفاهى . وصيت كجاست ؟
خير ، اينقدر هم ساده نيست جناب . وصيت كتبيست و نه شفاهى . وصيت كجاست ؟
در مورد 12 مهدى نيز متواتر هست ، ونو ذكر نكرديد ؟ ( ترسيديد جوابى نداشته باشيد ؟ ) البته ترس كه داريد و جواب نه .
ببينيد ، شما وصيت را كه كتبى از حضرت محمد هست را بياوريد ( البته براى راهنمائى مى تونيد از كسى كه ادعا ميكنه دكتراى مهدويت داره يعنى شيخ على كورانى كه در قم هست سؤال كنيد ) تا ثابت كنيم
محب
اشتباه شد ، اشكالى نداره ، آيا متن حديث عوض شد ؟ ( ديديد فقط دنبال بهونه هستيد ؟ ) البته عرض كنم اين از بدترين نوع كارهاست كهخودتونو جا بزنيد |
متن حدیث کجا و آنچه که حضرتعالی ادعا می کنید کجا؟! کمی به خودتون بیاید! و از جهل دوری کنید لطفا
من هم در باب امام معصوم سؤال كردم : حضرت مهدى با وصيت شناخته مى شوند و همه مى دانند ( بقول خودتون بچه ها ) كه وصيت كتبى هست و نه شفاهى . وصيت كجاست ؟ |
دوما خب شما بیاورید با همان ردت می کنیم ان شاا...
در مورد 12 مهدى نيز متواتر هست ، ونو ذكر نكرديد ؟ ( ترسيديد جوابى نداشته باشيد ؟ ) البته ترس كه داريد و جواب نه . |
خب جناب! دوازده مهدی چه ربطی به 24 امامی بودن داره؟!؟!؟!
دکتر
بسم الله الرحمان الرحيم
اللهم صلى على محمد و آل محمد الائمة و المهديين و سلم تسليما
12 امام كه داريم
و اين روايت بعدى براى اثبات 12 مهدى كه آنها نيز امام هستند بگیرید و ببینید و بخونید
الحديث الوارد عن حبة العرني قال : خرج أمير المؤمنين إلى الحيرة فقال : ليتصلن هذه بهذه - وأومأ بيده إلى الكوفة والحيرة - حتى يباع الذراع فيما بينهما بدنانير وليبنين بالحيرة مسجدا له خمسمائة باب يصلي فيه خليفة القائم (ع) لان مسجد الكوفة ليضيق عليهم ، وليصلين فيه اثنا عشر إماما عدلا قلت : يا أمير المؤمنين ويسع مسجد الكوفة هذا الذي تصف الناس يومئذ ؟ قال : تبنى له أربع مساجد مسجد الكوفة أصغرها ، وهذا ومسجدان في طرفي الكوفة من هذا الجانب وهذا الجانب وأومأ بيده نحو نهر البصريين والغريين . بحار الأنوار جـ 52 ص 374 ، تهذيب الأحكام لشيخ الطائفة الطوسي جـ3 ص 245 ، الذكرى للشهيد الأول : 155 ، معجم أحاديث الإمام المهدي للكوراني : جـ3 ص113
و اين هم بعدى كه ثابت ميكنه حضرت مهدى اولاد داره و آنها بعد از ايشان امام هستند و جانشتنشان :
ورد عن الباقرين الصادقين محمد الباقر وجعفر الصادق القول : ( ... كرر في ليلة ثلاث وعشرين من شهر رمضان قائما وقاعدا ، وعلى كل حال ، والشهر كله وكيف أمكنك ، ومتى حضرك في دهرك ، تقول بعد تمجيد الله تعالى والصلاة على النبي وآله : اللهم كن لوليك القائم بأمرك ، محمد بن الحسن المهدي عليه وعلى آبائه أفضل الصلاة والسلام ، في هذه الساعة وفي كل ساعة ، وليا وحافظا وقائدا و ناصرا ودليلا ومؤيدا ، حتى تسكنه أرضك طوعا وتمتعه فيها طولا وعرضا ، وتجعله وذريته من الأئمة الوارثين . بحار الأنوار جـ 49 : ص 349
البته عرض كنم كه باز هم هست ولى فعلا اين كافيه
از خواب جهل بيدار شو اى غافل
محب
جناب دکتر چی دارید میگید شما؟!میشه بفرماید این احادیث چی هستن بزرگوار!
حدیث اول رو ترجمه اش رو ببینیم جناب دکتر:
" لتصلن هذه بهذه وأومأ بيده إلى الكوفة والحيرة حتى يباع الذراع فيما بينهما بدنانير ، وليبنين بالحيرة مسجد له خمسمائة باب يصلي فيه خليفة القائم عجل الله تعالى فرجه ، لان مسجد الكوفة ليضيق عنهم ، وليصلين فيه اثنا عشر إماما عدلا ، قلت : يا أمير المؤمنين ، ويسع مسجد الكوفة هذا الذي تصف الناس يومئذ ؟ قال : تبنى له أربع مساجد مسجد الكوفة أصغرها وهذا ومسجدان في طرفي الكوفة من هذا الجانب وهذا الجانب ، وأومأ بيده نحو البصريين والغريين "
* از علي عليه السلام كه مى فرمود : روزى ، كوفه ، وحيره ، بهم وصل خواهند شد بصورتى كه زمينها بين آنها به دينارها فروخته مى شود ( يعنى قيمت زيادى پيدا خواهد كرد ) ودر دره ، حيره ، مسجدى ساخته خواهد شد كه پانصد در داشته وجانشين حضرت قائم عليه السلام عجل الله تعالى فرجه در آن نماز خواهد خواند ، زيرا مسجد كوفه براى آنها ديگر كوچك خواهد بود و همچنين دوازده امام عادل در آن نماز خواهند گذاشت . عرضكردم يا امير المؤمنين : آيا مسجد كوفه اى را كه امروز براى مردم توصيف مى نمائى ، توسعه داده خوهد شد . فرمود : چهار مسجد در آن ساخته خواهد شد كه مسجد كوفه كوچكترين آنها خواهد بود واين مسجد و در مسجد ديگر در دو طرف كوفه از اينطرف واينطرف ، با دست اشاره كرد به طرف محل ، بصريها ، وغريها .
بنده سئوالم اینه بزرگوار:
اولا در کجای این حدیث گفته شده که امامان 24 تا هستن؟!
در ثانی چگونه که شما جانشین حضرت رو هم جزو این دوازده امام قرار میدید آیا این رو هم از متن حدیث گرفتی؟!
این در حالیه که ما روایات متواتر داریم که صراحت بر دوازده گانه بودن امامان معصوم دارن
مثلا
مرحوم كليني در كتاب كافي ، ج1 ، ص525، باب ما جاء في الاثنيعشر و النص عليهم 20 روايت صحيحه از طريق جابر بن عبدالله انصاري ، عبدالله بن عباس و ديگران آورده است درباره تصريح پيغمبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم به نام ائمه عليهم السلام ؛ يعني از روز اول پيدايش شيعه اماميه ، نام ائمه شيعه كاملاً محرز بوده است . بنده به ذكر موردی از اين روايات بسنده ميكنم ؛
احمد بن محمد بن خالد برقي و ابيهاشم داوود بن قاسم جعفري كه هر دو ازثقات شيعه هستند از امام جواد سلام الله عليه نقل ميكنند كه :
روزي اميرالمؤمنين و امام مجتبي سلام الله عليهما وارد مسجدالحرام شدند و در گوشهاي نشستند . مردي زيباصورت و نوراني خدمت اميرالمؤمنين آمد و چند سؤال كرد و گفت : يا علي اگر اين سؤالات مرا جواب بدهي ، عِلم پيدا ميكنم كه خليفه بحقّ پيغمبري و گرنه تو هم مانند سايد مسلمين خواهي بود . اميرالمؤمنين اشاره كردند به امام مجتبي كه فرزندم به سؤالات اين مرد جواب بده ؛ امام حسن عليه السلام به تمام سؤالات پاسخ داد . آن مرد بعد از آنكه جواب سؤالات خود را گرفت گفت : من شهادت ميدهم بر اينكه محمد رسول خداست و تو وصيّ او هستي و حسن بعد از تو و حسين بعد از او و ... همين طور شروع كرد نام همه ائمه را يكايك متذكر شد و بعد از آنكه نام مقدس حضرت وليعصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء را برد از مسجدالحرام بيرون رفت . اميرالمؤمنين به امام حسن فرمود : فرزندم ببين اين مرد كجا رفت ؟ امام حسن عليه السلام هر چه به دنبال آن شخص جستجو نمود او را پيدا نكرد . امير مؤمنان فرمود : آيا او را شناختي ؟ فرمود : خير . فرمود : او خضر پيغمبر بود .
جناب دکتر؟! اسامي ائمه عليهم السلام شيعه اماميه تابع اين احاديثه و از روز اول نام ائمه رو ميدانستن و هيج مشكل و افتراقي در درونشون صورت نگرفته و نمیگیره ان شاا. . اضافه بر اين ، اسامي ائمه شيعه در كتب اهل سنت هم آمده و اين اختصاص به كتب شيعه نداره
؛ آقاي حمويني در كتاب فرائد السمطين ، ج2 ، ص132 و قندوزي حنفي در كتاب ينابيع المودة ، ج3 ، ص282 نقل ميكنند كه : روزي شخصي يهودي نزد نبي مكرم صلي الله عليه و آله كه در مسجد بودند آمد و عرضه داشت :
أخبرني عن وصيّك مَن هُوَ ؟ فما مِن نبيٍّ إلا و له وصيٌّ ، و إنّ نبيّنا موسي بن عمران أوصي الي يوشع بن نون فقال رسول الله : إن وصيي علي بن أبي طالب ، وبعده سبطاي الحسن والحسين ، تتلوه تسعة أئمة من صلب الحسين . قال : يا محمد فسمهم لي ؟ قال : إذا مضى الحسين فابنه علي ، فإذا مضى علي فابنه محمد ، فإذا مضى محمد فابنه جعفر ، فإذا مضى جعفر فابنه موسى ، فإذا مضى موسى فابنه علي ، فإذا مضى علي فابنه محمد ، فإذا مضى محمد فابنه علي ، فإذا مضى علي فابنه الحسن ، فإذا مضى الحسن فابنه الحجة محمد المهدي ، فهؤلاء إثنا عشر .
اي پيغمبر بگو: وصيت كيست ؟ چرا كه هيچ پيغمبري نبوده مگر آنكه جانشيني هم داشته است . موسي پيغمبر ما بعد از آنكه هارون از دنيا رفت يوشع بن نون را وصي خود قرار داد . رسول خدا فرمود : وصي من علي بن ابيطالب است و بعد از او ... تا آخر روايت .
نه اين كتاب ، كتاب شيعه است و نه قندوزي ؛ قندوزي ، حنفي مذهب و حمويني ، شافعي مذهب است . همچنين آقاي خوارزمي ــ كه اهل سنت از او تعبير به أخطب خواطب ميكنند ــ در كتاب مقتل الحسين عليه السلام ، ص95 ، ح203 از نبي مكرم اسلام نقل ميكند كه : وقتي من به معراج رفتم به يمين عرش نگاه كردم ، فإذاً علي و فاطمة و الحسن و الحسين و علي بن الحسين و محمد بن علي و جعفر بن محمد و موسي بن جعفر و علي بن موسي و محمد بن علي و علي بن محمد و الحسن بن علي و محمد المهدي كأنّه كوكب درّيّ بينهم ،
... ديدم مهدي مانند يك ستارهاي در ميان آنها ميدرخشد ، پس از سوي خداوند خطاب آمد : اي پيغمبر اينها حجتهاي من و اوصياء تو هستند و مهدي هم از اينهاست و قسم به عزت و جلالم كه اين مهدي از دشمنان من انتقام ميگيرد و نسبت به اولياء من كمك و ياور است .
در آخر بنده آماري رو خدمت عزيزان عرض ميكنم تا اينكه اين حضرات كه اين ايراد رو به مذهب ما وارد ميكنند بدانند كه شيعه دوازده امامي از همان روزهاي آغازين طلوع اسلام با نام ائمهشان آشنا بودند ؛
حضرت آيت الله صافي گلپايگاني حفظه الله تعالي در كتاب گرانسنگ منتخب الأثر كه انصافاًً از كتابهاي باارزش است روايات متعددي در اين زمينه آورده است . ايشان در صفحه99 91 روايت از منابع شيعه و سني آورده كه مضمون اين روايات اين است : الأئمة الإثناعشر أولهم عليّ و آخرهم المهديّ ، در صفحه105 94 روايت آورده مبني بر اينكه ائمه دوازده نفر هستند و آخرينشان حضرت وليعصر سلام الله عليه است ، در صفحه143 50 روايت از شيعه و سني آورده كه نام يكايك ائمه بخصوصه از حضرت امير تا آقا وليعصر در آنها برده شده است ، در صفحه267 148 روايت آورده مبني بر اينكه حضرت مهدي نهمين فرزند امام حسين عليه السلام است ، در صفحه279 99 روايت آورده كه حضرت مهدي ششمين فرزند امام صادق عليه السلام است ، در صفحه282 98 روايت آورده كه مهدي پنجمين فرزند امام كاظم عليه السلام است ، در صفحه285 95 روايت آورده كه حضرت چهارمين فرزند امام رضا عليه السلام است ، در صفحه288 90 روايت آورده كه حضرت مهدي سومين فرزند امام جواد سلام الله عليه است ، در صفحه290 90 روايت آورده كه حضرت مهدي دومين فرزند امام هادي عليه السلام است ، در صفحه291 146 روايت آورده بر اينكه حضرت خلف امام عسكري سلام الله عليه است ، در صفحه310 136 روايت آورده كه حضرت مهدي دوازدهمين امام است ، در صفحه322 91 روايت آورده درباره غيبت حضرت وليعصر ارواحنا له الفداء ؛ ايشان مجموعا ً حدود1900 روايت آورده كه از اين تعداد حداقل50 روايت آن در حد تواتر است ونشان ميدهد كه ائمه عليهم السلام به نام يا به خصوصيات و يا به عددشان از زبان پيغمبر صلي الله عليه و آله يا از زبان اميرالمؤمنين عليه السلام يا از زبان حسنين عليهما السلام و ساير اين حضرات در روايات مشخص بوده است.
محب
خب جناب دکتر
حال ببینیم آیا مهدیون, امام هستند یا نه ؟!؟!؟!
" يا ابن رسول الله ، إني سمعت من أبيك عليه السلام أنه قال : يكون بعد القائم اثنا عشر مهديا ، فقال : إنما قال اثنا عشر مهديا ولم يقل اثنا عشر إماما ، ولكنهم قوم من شيعتنا يدعون الناس إلى موالاتنا ومعرفة حقنا "
* ابو بصير مىگويد به امام صادق ( ع ) عرض كردم : اى فرزند رسول خدا من از پدر بزرگوارتان شنيدم كه فرمود : پس از قائم ( ع ) دوازده مهدى خواهد بود ، امام ( ع ) فرمود : پدرم فرموده است دوازده مهدى نفرموده است دوازده امام ، ولى آنان گروهى از پيروان ما هستند كه مردم را به دوستى با ما ومعرفت وشناخت حق ما دعوت مى كنند .
سند:
* : كمال الدين : ج 2 ص 358 ب 33 ح 56
حالا حدیثی دیگه در رد این ادعاتون اقای دکتر !
( الإمام الصادق عليه السلام ) " خمس علامات قبل قيام القائم : الصيحة ، والسفياني ، والخسف ، وقتل النفس الزكية ، واليماني . فقلت : جعلت فداك إن خرج أحد من أهل بيتك قبل هذه العلامات أنخرج معه ؟ قال : لا ، فلما كان من الغد
تلوت هذه الآية : إن نشأ ننزل عليهم من السماء آية فظلت أعناقهم لها خاضعين ، فقلت له : أهي الصيحة ؟ فقال : أما لو كانت خضعت أعناق أعداء الله عز وجل "
* ابو ايوب خزاز ، از عمر بن حنطله آورده كه گفت از امام صادق عليه السلام شنيدم مىفرمود : قبل از قيام قائم [ عليه السلام ] پنج نشانه روى خواهد داد : صيحه [ آسمانى ] ، خروج سفيانى ، فرورفتن سفيانى و پيروانش ، در زمين ، كشته شدن يك انسان پاك ( نفس زكية ) ، خروج يمانى . راوى به امام عرض كرد : فدايت شوم ، اگر فردى از اهل بيت تو قبل از اين نشانه ها خروج كند ، با او همراهى كنيم ؟ [ حضرت ] فرمود : خير ، فرداى آن روز اين آيه را تلاوت كردم : ( إن نشأ ننزل عليهم من السماء آية فظلت أعناقهم لها خاضعين ) ( اگر بخواهيم بر آنها نشانه اى از آسمان مى فرستيم وگردنهايشان در مقابل آن نشانه خاضع مىگردد ، به او عرض كردم : آيا منظور از صيحه اين است ؟ فرمود : آگاه باش ، اگر اين باشد گردن دشمنان خدا فرود خواهد آمد .
سندها هم اینان
الكافي : ج 8 ، ص 310 ، ح 483 -
دکتر
اللهم صل علی محمد وآل محمد
استاد اگه متن بنده را درست بخوانید حتما جوابتان را در آن پیدا خواهید کرد
(2-به امام صادق عرض شد : ای فرزند رسول خدا از پدرت شنیدیم که گفت : « از نسل ما بعد از قائم دوازده امام می باشند » امام فرمودند : پدرم نگفته است دوازده امام بلکه گفته است دوازده مهدی و ایشان قومی از شیعیان ما هستند » (کمال الدین شیخ صدوق ج 2 ص 358 - بحار الانوار ج 53 ص145 )
اشکال : در این روایت ، امام صادق می فرمایند : آن دوازده مهدی امام نیستند بلکه قومی از شیعیان ما هستند و این با ادعای ما سازگار نیست .
جواب :اولاامام فرموده اند که : « پدرم نگفته است دوازده امام » یعنی شاید امام هستند ولی پدر امام صادق یعنی امام باقر به خاطر مصالحی آنرا عنوان نکرده است
ثانیا : اینکه مهدیون شیعه ائمه باشند لطمه ای به مقام ولایت آنها نمی زند زیرا خداوند متعال در قرآن درباره حضرت ابراهیم می فرماید :« به تحقیق که ابراهیم از شیعیان او(علی ع ) است » (صافات 83)تفسیربرهان سید هاشم بحرانی
پس وقتی که پیامبری اولوالعزم همچون ابراهیم از شیعیان علی باشد مهدیون دوازده گانه نیز با داشتن مقام عصمت و ولایت ، جزء شیعیان ائمه به حساب می آیند و حرف ما هم همین است یعنی مهدیون امام هستند ولی مقامشان از ائمه پائین تر است
در حدیث وصیت پیامبر در شب وفاتش نیز منتقل شدن امامت بعد از ائمه به مهدیون کاملا واضح است
واما در حدیث علامات حتمی که آن را ذکر کردید ردی بر دعوت سید احمد الحسن(یمانی)وجود ندارد و بلکه موید آن و ضد تمام دعوت های موجود استزیرا در این حدیث صحیح ومشهور از امام صادق که می فرمایند:هر کس قبل از علامات حتمی که یکی از آنها یمانی است پرچمی بلند کند نباید با او همراه شد یعنی منتظر یمانی و سائر علامات باشید پس اگر یمانی ظهور کرد به سوی او بروید. امام باقر فرمود : « .. و در میان پرچم ها پرچمی هدایت کننده تر از پرچم یمانی نیست ، آن پرچم هدایت است زیرا شما را به سوی صاحبتان دعوت می کند و اگر یمانی خروج کرد فروختن اسلحه بر مردم و بر مسلمین حرام می شود و اگر یمانی خروج کرد به پا خیز به سوی او زیرا پرچمش پرچم هدایت است و بر هیچ مسلمانی جایز نیست که از او سرپیچی کند و در مقابل او بایستد و هر کس اینکار را انجام دهد از اهل جهنم است زیرا او دعوت به حق و هدایت به راه راست می کند » (الغیبه نعمانی ترجمه دار ص 361)
حالا من نمیدانم دعوت سید احمد الحسن با کجای این حدیث منافات و ضدیت دارد ؛غیر از این است که شما با تعصب و بهره برداری از نوشته های نا صحیح دیگران بدون اینکه اطلاعات صحیحی از سید احمدالحسن و دعوتش داشته باشید او را تکذیب میکنید«بل کذبوا بما لم یحیطوا بعلمه بل لما یاتهم تاویله»(بلکه چیزی را تکذیب میکنند که به آن علم ندارند بلکه زمانی متوجه خواهند شد که حقیقت آن برایشان آشکار شود
آقای **** دوستانه و برادرانه به شما میگویم جدال و تعصب هیچ فایده ای نداره
والله ما همه باید دنبال حق باشیم نه اینکه از یک سری اخبار دروغ و کج فهمی های از روایات تبعیت کنیم
سایتهای خبری حجت شرعی نیستند - قول چندتا عالم نما حجت شرعی نیست - رویگردانی اکثر مردم و علما از سید احمدالحسن حجت شرعی بر عدم تبعیت از این فرستاده الهی نیست .
بلکه حجت شرعی فقط قرآن و روایات اهل بیت است که حقیقت و شخصیت سید احمد الحسن را بطور واضح بیان کرده اند : نامش را نام پدرش را محل سکونتش را علامات زمان ظهورش را صفت یارانش را و حتی نشانه های دشمنانش و چگونگی دشمنی کردنشان را) و در بیانیه های سید احمد الحسن موجود میباشد
پس آیا تشخیص حقیقت برای طالب حق مشکل است ؟!!
محب
اشکال : در این روایت ، امام صادق می فرمایند : آن دوازده مهدی امام نیستند بلکه قومی از شیعیان ما هستند و این با ادعای ما سازگار نیست . جواب :اولاامام فرموده اند که : « پدرم نگفته است دوازده امام » یعنی شاید امام هستند ولی پدر امام صادق یعنی امام باقر به خاطر مصالحی آنرا عنوان نکرده است |
بنده از دوستان فارغ التحصیل پنجم ابتدایی می خوام تا خودشون بیان و در رابطه با پاسخ شما قضاوت کنند! حیف که اقای دکتر شما اجازه ندادی که بچه ها و دوستان رو هم دعوت کنیم
اینا جناب دکتر به دوستان فارغ التحصیل پنجم ابتدایی ما بفرماید : این شاید رو از کجا آوردی؟! به شما الهام شده یا ...
پس وقتی که پیامبری اولوالعزم همچون ابراهیم از شیعیان علی باشد مهدیون دوازده گانه نیز با داشتن مقام عصمت و ولایت ، جزء شیعیان ائمه به حساب می آیند و حرف ما هم همین است یعنی مهدیون امام هستند ولی مقامشان از ائمه پائین تر است .) |
حضرت ابراهیم به فرمایش قرآن کریم مقام امامت رو هم داشتن اما حدیث با صراحت تمام وکمال می فرماید دوازده مهدی امام نیستند جناب دکتر!
" يا ابن رسول الله ، إني سمعت من أبيك عليه السلام أنه قال : يكون بعد القائم اثنا عشر مهديا ، فقال : إنما قال اثنا عشر مهديا ولم يقل اثنا عشر إماما ، ولكنهم قوم من شيعتنا يدعون الناس إلى موالاتنا ومعرفة حقنا "
* ابو بصير مىگويد به امام صادق ( ع ) عرض كردم : اى فرزند رسول خدا من از پدر بزرگوارتان شنيدم كه فرمود : پس از قائم ( ع ) دوازده مهدى خواهد بود ، امام ( ع ) فرمود : پدرم فرموده است دوازده مهدى نفرموده است دوازده امام ، ولى آنان گروهى از پيروان ما هستند كه مردم را به دوستى با ما ومعرفت وشناخت حق ما دعوت مى كنند .
اسنادشم!
* : كمال الدين : ج 2 ص 358 ب 33 ح
واما در حدیث علامات حتمی که آن را ذکر کردید ردی بر دعوت سید احمد الحسن(یمانی)وجود ندارد و بلکه موید آن و ضد تمام دعوت های موجود استزیرا در این حدیث صحیح ومشهور از امام صادق که می فرمایند:هر کس قبل از علامات حتمی که یکی از آنها یمانی است پرچمی بلند کند نباید با او همراه شد یعنی منتظر یمانی و سائر علامات باشید پس اگر یمانی ظهور کرد به سوی او بروید. |
اشتباه فهم کردید جناب دکتر!!!
شما می فرمایید یمانیتان ابن المهدیه اما حدیث می فرماید:
راوى به امام عرض كرد : فدايت شوم ، اگر فردى از اهل بيت تو قبل از اين نشانه ها خروج كند ، با او همراهى كنيم ؟ [ حضرت ] فرمود : خير
در مورد مابقی تهدیدتون(کافر و بی عقل و نفهم و...) هم گفتم هیچ اثری برمن یکی نخواهد اشت تنها چیزی که منو تسلیم میکنه برهان و دلیلیه نه توهمات!
خب! انتهای حرفهایتون کاملا بر ما مشخص شد که به جز توهم چیز دیگه ندارید %
با وجود روایات متواتر شیعه و سنی بر منحصر شدن امامت معصوم بر دوازده نفر هیچ سخنی رو نمیتونیم از شما بپذیریم در ضمن مصادر حدیثی رو که ما آوردیم رو ببینید بعد همینجوری و دلبخواهی له بفرمایید!
در مورد حدیثی هم که آوردید بنابه ادعای شما دکتر و دار دستون جدا از دوازده امام عادل آورده شده و خود دوازده نفر رو اگه جدا از دوازده معصوم بدونیم جمع این سه گروه می شود24
رفتیم کلاس اول ابتدایی:
12+1+12=25
ظاهرا سازنده های نظریه ی بیست و چهار امامی کمی در حساب و کتاب خود دچار اشتباه شده بودن!
هنوز بنده منتظرم به سئوالاتم پاسخ بدید...
در ضمن حدیثی که شما به اون استناد می کنی اگه با منطق خودتو ن حساب کنیم می شه بیست و پنج امامی نه با منطق اسلامی!!!
دکتر
اللهم صل علی محمد وآل محمد
امام صادق میفرماید :« قبل از علامتهاي حتمي هر كس پرچم بلند بكند طاغو ت میباشد»
و يماني از علامتهاي حتميه پس منظور اينه كه هر كس قبل از يماني قيام كنه طاغوته نه خود يماني .
آقای *** درضمن من سوالی ندیدم که بی جواب مونده باشه اگه هست بفرمایید
محب
جناب دکتر مسئله واضح اینه که اگه حضرتعالی کل آیات قرآن و کل روایات رو بیارید اما استدلال نداشته باشید بنده هیچ ارزش سندی نسبت به بیانات حضرتعالی قائل نیستم به هیچ وجه!
می فرمایید چه سئوالاتی؟!
برای نمونه این حدیث رو رد بفرما:
حال ببینیم آیا مهدیون, امام هستند یا نه ؟!؟!؟!
" يا ابن رسول الله ، إني سمعت من أبيك عليه السلام أنه قال : يكون بعد القائم اثنا عشر مهديا ، فقال : إنما قال اثنا عشر مهديا ولم يقل اثنا عشر إماما ، ولكنهم قوم من شيعتنا يدعون الناس إلى موالاتنا ومعرفة حقنا "
* ابو بصير مىگويد به امام صادق ( ع ) عرض كردم : اى فرزند رسول خدا من از پدر بزرگوارتان شنيدم كه فرمود : پس از قائم ( ع ) دوازده مهدى خواهد بود ، امام ( ع ) فرمود : پدرم فرموده است دوازده مهدى نفرموده است دوازده امام ، ولى آنان گروهى از پيروان ما هستند كه مردم را به دوستى با ما ومعرفت وشناخت حق ما دعوت مى كنند . اسنادشم: كمال الدين : ج 2 ص 358 ب 33 ح 56
|
یا مورد زیر رو رد بفرمایید:
( الإمام الصادق عليه السلام ) " خمس علامات قبل قيام القائم : الصيحة ، والسفياني ، والخسف ، وقتل النفس الزكية ، واليماني . فقلت : جعلت فداك إن خرج أحد من أهل بيتك قبل هذه العلامات أنخرج معه ؟ قال : لا ، فلما كان من الغد
تلوت هذه الآية : إن نشأ ننزل عليهم من السماء آية فظلت أعناقهم لها خاضعين ، فقلت له : أهي الصيحة ؟ فقال : أما لو كانت خضعت أعناق أعداء الله عز وجل "
* ابو ايوب خزاز ، از عمر بن حنطله آورده كه گفت از امام صادق عليه السلام شنيدم مىفرمود : قبل از قيام قائم [ عليه السلام ] پنج نشانه روى خواهد داد : صيحه [ آسمانى ] ، خروج سفيانى ، فرورفتن سفيانى و پيروانش ، در زمين ، كشته شدن يك انسان پاك ( نفس زكية ) ، خروج يمانى . راوى به امام عرض كرد : فدايت شوم ، اگر فردى از اهل بيت تو قبل از اين نشانه ها خروج كند ، با او همراهى كنيم ؟ [ حضرت ] فرمود : خير ، فرداى آن روز اين آيه را تلاوت كردم : ( إن نشأ ننزل عليهم من السماء آية فظلت أعناقهم لها خاضعين ) ( اگر بخواهيم بر آنها نشانه اى از آسمان مى فرستيم وگردنهايشان در مقابل آن نشانه خاضع مىگردد ، به او عرض كردم : آيا منظور از صيحه اين است ؟ فرمود : آگاه باش ، اگر اين باشد گردن دشمنان خدا فرود خواهد آمد .
دکتر
جناب دکتر مسئله واضح اینه که اگه حضرتعالی کل آیات قرآن و کل روایات رو بیارید اما استدلال نداشته باشید بنده هیچ ارزش سندی نسبت به بیانات حضرتعالی قائل نیستم به هیچ وجه! می فرمایید چه سئوالاتی؟!
رای نمونه این حدیث رو رد بفرما: |
بسم الله الرحمان الرحيم
اللهم صلى على محمد و آل محمد الائمة و المهديين و سلم تسليما
الحديث الوارد عن حبة العرني قال : خرج أمير المؤمنين إلى الحيرة فقال : ليتصلن هذه بهذه - وأومأ بيده إلى الكوفة والحيرة - حتى يباع الذراع فيما بينهما بدنانير وليبنين بالحيرة مسجدا له خمسمائة باب يصلي فيه خليفة القائم (ع) لان مسجد الكوفة ليضيق عليهم ، وليصلين فيه اثنا عشر إماما عدلا قلت : يا أمير المؤمنين ويسع مسجد الكوفة هذا الذي تصف الناس يومئذ ؟ قال : تبنى له أربع مساجد مسجد الكوفة أصغرها ، وهذا ومسجدان في طرفي الكوفة من هذا الجانب وهذا الجانب وأومأ بيده نحو نهر البصريين والغريين . بحار الأنوار جـ 52 ص 374 ، تهذيب الأحكام لشيخ الطائفة الطوسي جـ3 ص 245 ، الذكرى للشهيد الأول : 155 ، معجم أحاديث الإمام المهدي للكوراني : جـ3 ص113
از علي عليه السلام كه مى فرمود : روزى ، كوفه ، وحيره ، بهم وصل خواهندشد بصورتى كه زمينها بين آنها به دينارها فروخته مى شود ( يعنى قيمت زيادىپيدا خواهد كرد ) ودر دره ، حيره ، مسجدى ساخته خواهد شد كه پانصد درداشته وجانشين حضرت قائم عليه السلام عجل الله تعالى فرجه در آن نمازخواهد خواند ، زيرا مسجد كوفه براى آنها ديگر كوچك خواهد بود و همچنين دوازده امام عادل در آن نماز خواهند گذاشت . عرضكردم يا امير المؤمنين : آيا مسجد كوفه اى را كه امروز براى مردم توصيف مى نمائى ، توسعه داده خوهدشد . فرمود : چهار مسجد در آن ساخته خواهد شد كه مسجد كوفه كوچكترين آنها خواهد بود واين مسجد و در مسجد ديگر در دو طرف كوفه از اينطرف واينطرف ،با دست اشاره كرد به طرف محل ، بصريها ، وغريها .
در حدیث دیگری هم میفرماید:
الحديث الصادر عن أبي الحسن بقوله : (كأني برايات من مصر مقبلات خـضر مصبغات ، حتى تأتي الشامات ، فتهدى إلى ابن صاحب الوصيات . الإرشاد - الشيخ المفيد جـ 2 ص376. معجم أحاديث الإمام المهدي جـ 4 ص167 الصراط المستقيم - للعاملي جـ 2 ص250
حالا اين روايتو حل كنيد ببينم
البته باز هم هست ولى خب همين كافيه .
محب
واقعا اقای دکتر خنده داره این متن ها رو که میارید نه ترجمش رو بلدید و نه میدونید که چی هستن!
دکتر
جواب ندارى ، مى خندى ؟
خيلى زشته
محب
پریشان گویی های حضرت! واقعا برای هر کسی که از اول بحث پی گیر باشه و یا بیاد اینجا حرفاتون رو ببینه ! باید بسیار جالب و خنده دار باشه!حیف که نزاشتید جناب دکتر دوستان هم بیان و ببینن!
من چه گفتم و شما چی میفرمای؟!
دو حدیث آوردم گفتم اینها رو رد کنید در پاسخ بنده دو حدیث نامربوط و متناقض از عقاید خودتون آوردی خیال می کنید دلیل بنده رو رد کردی.....
ظاهر مدعی نتوانسته دو نفر اهل علم رو قدراقل تربیت کنه تا وضعش اینجوری آبروریزی نکنن و بالاجبار ازشما دکتر و... بهره برداری می کند....
جناب دکتر جهت روشن شدن راه تاریکی که پیش گرفتی عرض می کنم که بحث ما بر سر وصیت نیست بحث بر سر اینه که مهدیون , امام به مفهوم منصوب بودن از طرف خداوند نیستن و فقط شیعیانی هستند که مردم رو هدایت می کنند و از طرفی روایاتی که اوردید قبلا ذکر شد که اینها برای شناخت امام معصومه نه جناب یمانی ....
مثلا:
الحديث الصادر عن أبي الحسن بقوله : (كأني برايات من مصر مقبلات خـضر مصبغات ، حتى تأتي الشامات ، فتهدى إلى ابن صاحب الوصيات . الإرشاد - الشيخ المفيد جـ 2 ص376. معجم أحاديث الإمام المهدي جـ 4 ص167 الصراط المستقيم - للعاملي جـ 2 ص250
حالا اين روايتو حل كنيد ببينم البته باز هم هست ولى خب همين كافيه . |
ترجمه ی روایتی که اوردی اقای دکتر:
معمر بن خالد از ابى الحسن ( ع ) روايت كرده كه فرمود : گويى درفش هاى سبز رنگ آميزى شده اى را مىبينم كه از مصر مىآيند تا به شامات مىرسند و از [ آنجا ] به سمت فرزند صاحب الوصيات هدايت مىشوند .
بفرمایید بنده باید کجایش رو حل کنم؟! اصلا خوندی من چه حدیثی اوردم؟!
اصلا میدوند از چه چیزی دفاع می کنید؟! من دارم مگم آقا قبل از ظهور مولا از اهل بیتش کسی قیام نمی کنه مگه اینکه دروغگو باشه و ما هم نباید به اون لبیک بگیم و اما از طرفی شماها می گید که یمانی فرزند مولاست خب به بنده بگید چگونه است که او قیام کرده است؟!
دانلود pdfاین موضوع
التماس دعا وسلام علی من اتبع الهدا .