تبلیغات در اینترنتclose
سوال اين من در رابطه با امام علي(ع) و حسنين(ع) و خلافت و امامت آنهاست.
زمان جاری : چهارشنبه 29 خرداد 1398 - 9:08 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم





بهترین نیستیم اما جزو بهترین هایم...
ارسال پاسخ
تعداد بازدید 623
نویسنده پیام
sara آفلاین


ارسال‌ها : 25
عضویت: 19 /12 /1391
تشکرها : 9
تشکر شده : 8
سوال اين من در رابطه با امام علي(ع) و حسنين(ع) و خلافت و امامت آنهاست.
سوال اين من در رابطه با امام علي(ع) و حسنين(ع) و خلافت و امامت آنهاست. 1. مي خواستم بدونم كه بعد از پيامبر ابوبكر جانشين او شد بر خلاف نظر پيامبر. اما ما شيعيان مي گوييم كه نه، علي(ع) امام اوله و ابوبكر و عمر و عثمان رو قبول نداريم. مي خواستم بگم پس چرا حضرت علي(ع) خلافت چهارمي روپذيرفت و به هر دليلي كه شما بگين( به دليلي كه اسلام در خطر بود يا به دليل مجبور بودن و....) به هر دليلي امام علي خلافت چهارمي رو پذيرفت و پذيرفتن خلافت چهارمي يعني اينكه ابوبكر و عمر و عثمان رو قبول داشتند و حالا خودشان شدند خليفه چهارم.( به هر دليلي ) 2. همان طور كه در كتابها و اين اواخر در فيلم مختارنامه ديديم امام حسن(ع) هم به 2 شرط خلافت معاويه را پذيرفت و پذيرفتن خلافت معاويه يعني به ترتيب ابوبكر، عمر، عثمان، حضرت علي(ع)، معاويه را قبول داشتن. در اين مورد هم به هر دليلي. 3. همان طور كه در تفسير بعد از فيلم مختارنامه اين هفته ديدم يك كارشناسي كه اسمش را نميدانم مي گفت كه امام حسين در مدينه زندگي مي كردند و تا زماني كه معاويه حاكم بود آنجا بودند و وقتي يزيد ملعون خلافت را به دست گرفت براي اينكه با يزيد بيعت نكند راهي مكه شد و بعد راهي كوفه. حالا من در كل ميخاستم بگم امامان ما خودشان به هر دليلي كه بود خلافت اهل سنت را پذيرفته بودند و علي خلافت چهارمي و حسن خلافت معاويه را پذيرفته بودند و امام حسين(ع) هم وقتي يزيد روي كار آمد قيام كردند يعني تا معاويه را قبول داشتند. مي خواستم بگم حالا ما وقتي خود امامان ما قبول كردند( به هر دليل) من يا ما شيعيان به قول معروف كاسه داغ تر از آش مي شويم و مي گوييم نه. خواهش ميكنم منو راهنمايي كنيد.

یکشنبه 17 فروردین 1393 - 22:31
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
lesarat آفلاین



ارسال‌ها : 54
عضویت: 19 /12 /1391
محل زندگی: ماهشهر
شناسه یاهو: reza.che8090@yahoo.com
تشکرها : 36
تشکر شده : 32
پاسخ : 1 RE سوال اين من در رابطه با امام علي(ع) و حسنين(ع) و خلافت و امامت آنهاست.
سلام..

یعنی چه که خلافت چهارمی رو پذیرفت؟!! کجا امیرمومنان(ع) گفتن که من خلیفه ی چهارم هستم؟!! ایشان از همان ابتدا با ابوبکر مخالفت کرد. در شورای عمر به حضرت گفتن: با تو بیعت می کنیم به شرطی که طبق قرآن و سنّت پیامبر و روش دو خلیفه ی قبلی رفتار کنی. حضرت گفت: من فقط طبق قران و سنّت پیامبر رفتار می کنم. اونا عثمان رو خلیفه کردن. بعد از عثمان، هم ح خلافت رو نپذیرفت، بلکه خودشون به نصب الهی خلیفه بودن. مگره مردم خلافت رو می دن که او بپذیره؟ او از طرف خدا و به حکم آیه ی 55 مائده و به حکم حدیث غدیر و حدیث منزلت و حدیث سفینه ی نوح و حدیث ثقلین و ... خلیفه ی خدا و خلیفه ی رسول خدا بر روی زمین بود، چه مردم قبول می کردن و چه نمی کردن. اگر قبول می کردن، رسماً وظیفش رو انجام می داد، در غیر این صورت این مردم بودن که از حقّ رو برتافته بودن
و ایشون وظیفه ای نداشت جز اینکه به اونا ابلاغ کنه که او خلیفه ی برحقه. همان گونه که با قبول نکردن مردم، پیغمبران الهی از نبوّت ساقط نمیشدن؛ بلکه ابلاغ حقّ و اتمام حجّت میکردن.
از اینا گذشته آن حضرت از همان روز نخست خلافت ظاهری خویش اعلام نمودند که خلافت حقّ ایشان بوده و دیگران اونو غصب کردن.
قبول کردن، یک حرفه و قیام نکردن برای پس گرفتن حقّ حرف دیگریس؛ و شما دانسته یا ندانسته این دو رو باهم خلط کردی؛ و به سادگی با ی « به هر دلیلی» قضیّه رو فیصله دادی؛ که حرکتی مغالطیه آشکار و البته ناجوانمردانه؛ که خدای ناکرده اگر خودتون گرفتار چنین حالتی بشی و کسی با شما چنین رفتاری کنه اون وقت می فهمید که چنین قضاوتی چه ظلم بزرگیه. اگر شما فرزندی داشتی و کسی بدوزدیش و هیچ قاضی هم حقّ روبه شما نداد و مردم هم بر ضدّ شما شهادت دادن؛ و شما هیچ راهی برای پس گرفتن فرزندت ندارید، چه می کنی؟! روشنه کاری نمی توانی بکنی جز حرص خوردن و صبر . چون اگر اقدامی خصمانه بکنی، فرزندتو که از دست میدی هیچ، به جرم آدم ربایی متّهم هم میشی؛ و چه بسا در این راه کشته می شی، بدون اینکه چیزی به دست بیاری و حقّی رو اثبات کنی. پس چه می کنید؟ سکوتی همراه با غصّه خوردن و انتظار شرائطی برای اثبات حقّ خودتون. آیا معنای این سکوت، اینه که شما حقیقتاً فرزند خودتو فرزند اون دزد بدونی؟!! حال گذشت و شما توانستی ادّعای خودتو اثبات کنی و به فرزند خودت برسی. آنگاه یک قاضی دیگر میاد و می گه عزیزم این کودک یقیناً فرزند شما نیست. چون در این مدّت ده سال که شما ساکت بودی، رضایت خود رو بر اینکه این کودک، فرزند شما نیس، اعلام کردی. آیا شما چنین دلیلی را می پذیری؟! پس نفرمایید به « به هر دلیلی». آن دلیلی که باعث می شود امیرمومنان(ع) یا امام حسن(ع) یا امام حسین(ع) قیام نکنند، این است که می بینند اگر قیام کنند، اصل اسلام نابود می شود و چیزی از قرآن و اسلام باقی نمی ماند. لذا بین دو گزینه قرار دارند؛ اینکه اصل اسلام رو حفظ کنن یا خلافت ظاهری خودشون رو ؛ و البته روشنه که اونا گزینه ی اول رو انتخاب میکنن. امّا با این انتخاب، خلافت غیر معصوم امضاء و تأیید نمی شه. چون به حکم عقل و قرآن، غیر معصوم حقّ امامت و خلافت نداره. پس اگر غیر معصومی در مسند خلافت و امامت نشست، یقیناً غاصبه

امضای کاربر :
وقتی به جای کلاغ در آن بازی کودکانه، گفتم: مامان پـر،
خندیدی و گفتی: «من که پر ندارم»
بزرگتر که شدم فهمیدم، تو هم پر داشتی ...
به یاد مادرهای عزیزی که دیگه پیشمون نیستن ...
سه شنبه 19 فروردین 1393 - 14:23
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
phantom آفلاین



ارسال‌ها : 19
عضویت: 24 /10 /1392
محل زندگی: خرمشهر

تشکر شده : 8
پاسخ : 2 RE
السلام علیکم ورحمه الله
قسمتای پایانی خطبه شقشقیه:
آگاه باشيد! به خدايى که دانه را شکافته و انسان را آفريده، سوگند! اگر به خاطر حضور حاضران و توده هاى مشتاق بيعت کننده و اتمام حجّت بر من به خاطر وجود يار و ياور، نبود و نيز به خاطر عهد و پيمانى که خداوند از دانشمندان و علماى (هر امّت) گرفته که: «در برابر پرخورى ستمگر و گرسنگى ستمديده و مظلوم سکوت نکنند!»، مهار شتر خلافت را بر پشتش مى افکندم (و رهايش مى نمودم) و آخرينش را به همان جام اوّلينش سيراب مى کردم و در آن هنگام در مى يافتيد که ارزش اين دنياى شما (با همه زرق و برقش که براى آن سر و دست مى شکنيد) در نظر من از آب بينى يک بز کمتر است.
پاسخ سوال شما:
امامت و خلافت داراى واقعیّتى است و مقام ظهور و بروزى: واقعیّت آن از سوى خدا و به وسیله پیامبر(صلى الله علیه وآله وسلم) تعیین مى شود، ولى ظهور و بروز آن و تدبیر و تصرّف در امور مسلمین و جامعه اسلامى، منوط به این است که در مردم آمادگى وجود داشته باشد و یار و یاروانى براى حمایت از آن بپاخیزند و این جز با بیعت و پذیرش مردم امکان پذیر نیست. به همین دلیل على(علیه السلام) در دوران خلفاى سه گانه یعنى حدود 25 سال ـ خانه نشین بود و در امر خلافت دخالتى نمى کرد در عین این که مقام امامت او که از سوى خدا بود هیچ گونه کمبودى نداشت. شبیه همین معنا درباره بعضى از دیگر از امامان مانند امام صادق(علیه السلام) دیده مى شود که از سوى «ابومسلم» پیشنهاد خلافت به آن حضرت شد و حضرت چون اطمینان به توطئه داشت نپذیرفت. و گاه به امامان پیشنهاد مى کردند که چرا قیام نمى کنید و مقام خلافتى را که از آن شماست بر عهده نمى گیرید؟ در جواب مى فرمودند: «ما یار و یاور به مقدار کافى براى این امر نداریم.

پنجشنبه 28 فروردین 1393 - 02:32
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
phantom آفلاین



ارسال‌ها : 19
عضویت: 24 /10 /1392
محل زندگی: خرمشهر

تشکر شده : 8
پاسخ : 3 RE سوال اين من در رابطه با امام علي(ع) و حسنين(ع) و خلافت و امامت آنهاست.
نقل قول از sara
سوال اين من در رابطه با امام علي(ع) و حسنين(ع) و خلافت و امامت آنهاست. 1. مي خواستم بدونم كه بعد از پيامبر ابوبكر جانشين او شد بر خلاف نظر پيامبر. اما ما شيعيان مي گوييم كه نه، علي(ع) امام اوله و ابوبكر و عمر و عثمان رو قبول نداريم. مي خواستم بگم پس چرا حضرت علي(ع) خلافت چهارمي روپذيرفت و به هر دليلي كه شما بگين( به دليلي كه اسلام در خطر بود يا به دليل مجبور بودن و....) به هر دليلي امام علي خلافت چهارمي رو پذيرفت و پذيرفتن خلافت چهارمي يعني اينكه ابوبكر و عمر و عثمان رو قبول داشتند و حالا خودشان شدند خليفه چهارم.( به هر دليلي )

من واقعا متوجه نمیشم چطور به این نتیجه رسیدید!
اگر مردم بیان شخص الف رو به عنوان خلیفه انتخاب کنند، و بعد از پایان خلافتش مردم برن شخص ب رو به عنوان خلیفه انتخاب کنند، نتیجه میگیریم که رابطه شخص ب با شخص الف خوب بوده؟! و او را قبول داشته؟!
اگر منظورتون اینه که حضرت علی علیه السلام خلافت خلفای قبلش رو قبول داره چون خودش رو خلیفه چهارم میدونسته، خب اینو جناب لثارات گفتن که کجا حضرت علی علیه السلام خودش رو خلیفه چهارم دونسته؟
شما می تونید بگید که اکثر مردم در آن زمان حضرت علی علیه السلام را خلیفه چهارم می دونستد، اما نمیتونید بگید ایشون هم خودش رو خلیفه چهارم می دونسته! و اگر هم خلافت را قبول کرده اند به خاطر اتمام حجت مردم بوده که از ایشان تقاضای کمک کردند، و ایشان هم مانند هر رهبر الهی دیگر به دنبال هدایت کردند انسان ها بودند.

ما در همون زمان جناب ابوبکر هم حضرت علی علیه السلام رو خلیفه خدا میدونیم، چه مردم به ایشان مراجعه کنند چه نکنند، فرقش اینه که وقتی مراجعه نمیکنند از خلافت ظاهری ایشان محروم میشن و وقتی مراجعه می کنند از خلافت ظاهری ایشان بهره می برند

پنجشنبه 28 فروردین 1393 - 02:50
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
phantom آفلاین



ارسال‌ها : 19
عضویت: 24 /10 /1392
محل زندگی: خرمشهر

تشکر شده : 8
پاسخ : 4 RE قیام امام حسین علیه السلام و صلح امام حسن علیه السلام
نقل قول از sara
حالا من در كل ميخاستم بگم امامان ما خودشان به هر دليلي كه بود خلافت اهل سنت را پذيرفته بودند و علي خلافت چهارمي و حسن خلافت معاويه را پذيرفته بودند و امام حسين(ع) هم وقتي يزيد روي كار آمد قيام كردند يعني تا معاويه را قبول داشتند. مي خواستم بگم حالا ما وقتي خود امامان ما قبول كردند( به هر دليل) من يا ما شيعيان به قول معروف كاسه داغ تر از آش مي شويم و مي گوييم نه. خواهش ميكنم منو راهنمايي كنيد.

خواهر بزرگوار من بازم میگم واقعا نمیدونم که به چه دلیلی میگید خلافتشون رو پذیرفته بودند!
عرض کردم که ما ائمه علیهم السلام رو خلفای الهی میدونیم، چه دارای خلافت ظاهری باشن که با اختیار مردم محقق میشه چه خلافت ظاهری نداشته باشن،
آیا ائمه علیهم السلام خلاف ظاهری حاکمان ظالم و غاصب رو قبول داشتند؟
میگید که:
و امام حسين(ع) هم وقتي يزيد روي كار آمد قيام كردند يعني تا معاويه را قبول داشتند.
پس از نظر شما تا قیام نکنن یعنی اون شخص رو قبول دارن! حالا به هر دلیلی قیام نکنن حتی اگر مسئله مهم تری وجود داشته باشه که مانع قیام بشه! که این با عقل و سنت انبیاء الهی نمیخونه چون در قرآن داریم که:
وَوَاعَدْنَا مُوسَى ثَلَاثِينَ لَيْلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِيقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً وَقَالَ مُوسَى لِأَخِيهِ هَارُونَ اخْلُفْنِي فِي قَوْمِي وَأَصْلِحْ وَلَا تَتَّبِعْ سَبِيلَ الْمُفْسِدِينَ (142) سوره اعراف
حضرت موسی علیه السلام برادرش حضرت هارون رو به عنوان خلیفه خودش در قومش قرار میده
وقتی به کوه میره قومش گوساله پرست میشن و از سامری پیروی میکنن حضرت موسی علیه السلام وقتی بر می گرده به حضرت هارون علیه السلام میگه:
قَالَ يَا هَارُونُ مَا مَنَعَكَ إِذْ رَأَيْتَهُمْ ضَلُّوا (92) أَلَّا تَتَّبِعَنِ أَفَعَصَيْتَ أَمْرِي (93) سوره طه
ای هارون چی باعث شد هنگامی که دیدی گمراه شدند از من پیروی نکردی آیا از فرمان من سرپیچی کردی؟!
آیا حضرت هارون چون طبق استدلال شما قیام نکرد بر علیه سامری پس حاکم بودن سامری رو پذیرفته بود؟!
اما چرا حضرت هارون علیه السلام قیام نکرد؟
قَالَ يَبْنَؤُمَّ لَا تَأْخُذْ بِلِحْيَتِي وَلَا بِرَأْسِي إِنِّي خَشِيتُ أَنْ تَقُولَ فَرَّقْتَ بَيْنَ بَنِي إِسْرَائِيلَ وَلَمْ تَرْقُبْ قَوْلِي (94) سوره طه
من ترسیدم که بگی بین بنی اسرائیل تفرقه انداختی!
ائمه علیهم السلام هم به سنت نبی خدا عمل کردند تا در امتی که رسول خدا با اون همه خون دل خوردن و با اون همه تعصب و لجاجت و جهل و ... دور هم جمع کرده بود و وحدت داده بود، تفرقه ایجاد نشه و جنگ داخلی صورت نگیره چه بسا این امر فرصتی به دست دشمنان خارجی می داد که ریشه اسلام رو بر کنند
و همچنین ائمه علیهم السلام به اندازه کافی یار وفادار نداشتند برای انقلاب کردن، مانند بی وفایی عجیب فرماندههان حضرت حسن مجتبی علیه السلام. در حالیکه حضرت حسن علیه السلام میخواست مقابل گروه یاغی و متعرض بایسته و با اونها بجنگه چون یار داشت و خلیفه مسلمین بود! اما بعد که خیانت کردند افرادش مجبور شد صلح رو بپذیریه
امام حسین علیه السلام هم اون همه نامه از کوفیان براش اومده بود پس ظاهرا یار داشت و قیام کرد اما بعدا باز هم خیانت کردند، ولی این جا یه تفاوت اساسی بین اوضاع امام حسین علیه السلام و امام حسن علیه السلام وجود داره!
امام حسن علیه السلام خلیفه بود و یه گروه سرکش متعرض شده بودند به حکومت در حالیکه شرایط امام حسین علیه السلام دقیقا برعکس بود، امام حسین علیه السلام خودش بر ضد خلیفه وقت قیام کرد! اینجا قیام امام حسین علیه السلام بر علیه ظلم و فساد حکومت وقت بود، که برخلاف دیگر حاکمان غاصب که حداقل سعی میکردند ظاهر اسلام رو حفظ کنن حتی ظاهر اسلام رو هم حفظ نمیکرد، این جا دیگه باید قیام می شد تا اسلام زنده نگه داشته بشه و بعد هم که با افتخار شهید شدند
اما در مورد امام حسن اگه کشته میشدن خلیفه مسلمین کشته شده بود و این ننگی برای عالم اسلام هست همونطور که در زمان عثمان حضرت علی سعی میکرد که عثمان در مسند خلافت مسلمین کشته نشه! بی احترامی به مسند خلافت هست،
پس کشته شدن امام حسن = کشته شدن خلیفه مسلمین در مسند خلافت توسط یک گروه متعرض
کشته شدن امام حسین = اعتراض در برابر ظلم و شهادت در راه زنده نگه داشتن اسلام
اگر کامل نبود به کتاب تاریخ اسلام شهید مطهری مراجع کنید

پنجشنبه 28 فروردین 1393 - 03:21
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
phantom آفلاین



ارسال‌ها : 19
عضویت: 24 /10 /1392
محل زندگی: خرمشهر

تشکر شده : 8
پاسخ : 5 RE سوال اين من در رابطه با امام علي(ع) و حسنين(ع) و خلافت و امامت آنهاست.
ان شاءالله که به جواب رسیده باشید، اگر اشکالی در حرفای من بود هم ممنون میشم که بیان کنید
والسلام علیکم ورحمه الله

پنجشنبه 28 فروردین 1393 - 03:28
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
majid051 آفلاین



ارسال‌ها : 1
عضویت: 11 /6 /1397


پاسخ : 6 RE سوال اين من در رابطه با امام علي(ع) و حسنين(ع) و خلافت و امامت آنهاست.
ممنون از این مطلب مفیدتون

امضای کاربر : http://followerpro.ir
http://mychachee.com
یکشنبه 11 شهریور 1397 - 11:57
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

با سایت فریاد حق به روزترین وب سایت اسلام,مذهبی به روز باشیم...

تماس با ما | سوال اين من در رابطه با امام علي(ع) و حسنين(ع) و خلافت و امامت آنهاست. | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS