زمان جاری : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 5:20 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم





بهترین نیستیم اما جزو بهترین هایم...
ارسال پاسخ
تعداد بازدید 124
نویسنده پیام
avaseo آفلاین


ارسال‌ها : 292
عضویت: 16 /10 /1397


آشنایی با پمپ آب
پمپ یکی از قدیمی ترین و گسترده ترین ماشین آلات شناخته شده و موجود در جهان است که جهت انتقال سیالاتی مانند مایعات و گازها کاربرد دارد و به طیف وسیعی از صنایع مانند خودرو سازی، انرژی، پزشکی و همچنین مواردی مانند تخلیه آبگیرها، کردن آب آکواریوم ها و پمپاژ کردن آب چاه ها کمک می کند. پمپ های آب با استفاده از انرژی و توان الکتریکی و مکانیکی، مایعات را به جریان در می آورند.


بنا بر نوع استفاده کاربر پمپ های متنوعی وجود دارند که بعضی از آنها عبارتند از پمپ های دارای منبع های خلاء، پمپ های هیدرولیکی و پمپ های خنک کننده.

نحوه عملکرد پمپ آب
امروزه پمپ های آب پمپیران انواع مختلفی دارند که بنا به ساختار خود عملکرد متفاوتی نیز دازند، به عنوان مثال در مخزن های دیافراگمی (تحت فشار) وجود کیسه هوای فشرده در مخزن باعث تسهیل پمپاژ آب می گردد و آب را راحت تر به داخل لوله ها هدایت می کند و ثبات فشار آب در لوله ها نیز افزایش می یابد.


پمپ آب با دریافت فرمان از کلید اتوماتیک یا سنسور، میزان فشار و دبی آب را افزایش می دهد که این عمل از طریق گردش پروانه داخل کاسه حلزونی شکل می گیرد. نیروی گرداننده پروانه از طریق موتور پمپ ایجاد می گردد که این موتور می تواند با نیروی الکتریسیته، گازوییل، بنزین و امثالهم تامین کردد.

طبقه بندی پمپ آب
پمپ ها به دو دسته ی اصلی دینامیکی و جابجایی مثبت تقسیم می شوند که هرکدام دارای دسته بندی های جداگانه می باشند.

انواع پمپ دینامیکی
پمپ آب سانتریفیوژ
این نوع پمپ با توجه به نوع کارکرد و قیمت نسبتا ارزان، بیشترین فراوانی در جهان را به خود اختصاص داده است. عملکرد آن بدین صورت است که در حین فعالیت، فشار سیال از ورودی تا خروجی به کمک پروانه های چرخشی افزایش می یابد و آب به داخل لوله ها هدایت می شود. پمپ های سانتریفیوژ بیشتر در صنایع ساختمانی، گردش آب گرم و چاه های آب کاربرد دارند.

یکشنبه 11 اسفند 1398 - 16:44
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

با سایت فریاد حق به روزترین وب سایت اسلام,مذهبی به روز باشیم...

تماس با ما | آشنایی با پمپ آب | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS